CRM – co to jest oraz z jakiej przyczyny warto go wykorzystać?

Czy CRM (z ang. Customer Relationship Managment ) to jest to samo, co system CRM? Dla wielu z pewnością to jednakowe pojęcia, jednakże warto je rozróżniać. Sam CRM ma wiele szerszy zakres, jest pewnego rodzaju filozofią, zorientowaną na klientów. Natomiast system to tylko jego instrument wykorzystywany do wypełniania zasad wspomnianej filozofii.

Biurko

Autor: Terry Madeley
Źródło: http://www.flickr.com
Wybierając tylko narzędzie (kupno systemu CRM) nie odniesiemy nadzwyczajnego sukcesu. W ślad za wyposażeniem się w konieczne środki, powinna iść praktyczna koncepcja wdrożenia wzmiankowanej filozofii CRM. System CRM współpracuje z wieloma obszarami firmy. Wspomaga procesy biznesowe z zakresu reklamy, postaci klienta, oraz sprzedaży. Kto przynosi najogromniejsze profity przedsiębiorstwu? Oczywiście klienci. Koncepcja CRM jest przede wszystkim zorientowana na ich wymogi. Zadowolony klient to taki, którego zapotrzebowania będą zaspokojone. Jakie informacje są nam potrzebne, aby efektywnie wcielić w życie zasady CRM oraz dobrze zagospodarować sam system? Instrument tylko zgromadzi dane, to do nas należy ich sumienna interpretacja a także prawidłowe zastosowanie nagromadzonego materiału. Dzięki CRM dostajemy silne wsparcie zarówno podczas przedsięwzięć przedsprzedażowych (zgodnych z preferencjami klienta (przeczytaj na stronie na ), jak także posprzedażowych (możliwość rozbudowywania systemu gwarancyjnego). Dzięki temu możemy fachowo podejść do obsługi konsumentów, a ich satysfakcja przełoży się na przychód naszej firmy. System CRM to instrument, który pozwoli nam „posiadać” wszystkich konsumentów w jednym miejscu. Posiadanie poszerzonej wiedzy na temat naszych kontrahentów stawia nas krok przed konkurencją. Zastosowanie podobnego narzędzia to inwestycja na długie lata, jaka z pewnością przełoży się na lepsze rezultaty przedsiębiorstwa.

Komu pomocnym jest dedykowany crm? Firmy z precyzyjnymi i nieźle funkcjonującymi procesami winny dobrać rozwiązania tak zwane dedykowane. W przypadku owych systemów warto zwrócić uwagę na wykonawcę. Realizator poza stworzeniem systemu musi także go utrzymać, pomóc podczas wdrożenia, serwisować a także mieć kompetencje do jego późniejszego rozwoju. Trzeba mieć na uwadze, że w razie upadku bądź likwidacji przedsiębiorstwa partnera, możemy stracić serwis.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*