Na czym opiera się działanie wyłączników i czemu ich funkcjonowanie jest tak ważne?

Wyłączniki silnikowe to łączniki do zabezpieczenia, łączenia, a także wydzielania obwodów z prądem obciążeniem. Są one niezwykle potrzebne, ponieważ zabezpieczają silniki przed uszkodzeniem w następstwie zablokowanego rozruchu, przeciążenia awarii czy braku jednej fazy w sieciach trójfazowych. Co więcej można o nich powiedzieć?

Są wyposażone w termiczny wyzwalacz do ochrony uzwojenia silnika, czyli tak zwane zabezpieczenie przeciążeniowe i wyzwalacz elektromagnetyczny, nazywane tak zabezpieczenie zwarciowe. Samodzielne wyłączniki silnikowe z bimetalowymi wyzwalaczami zwłocznymi, jakie uzależnione są od prądu i stanowią niezwykle niezawodne technologiczne rozwiązanie ochrony silników. Elementy wyzwalające są bardzo czułe i reagują na zaniknięcie fazy, są równocześnie złożone temperaturowo.

Silniki i przewody wodzące są w pełni zabezpieczone przy pomocy elementów wyzwalających zwarcie zaprogramowanych na niezmienne wartości. Zagwarantowany jest też rozruch silników w każdym rodzaju pracy.

Wrażliwe na zanikanie fazy są bardzo dobre do ochraniania silników. By zabezpieczyć silnik wyłączniki silnika powinno się postawić na prąd znamionowy silnika. Bardzo istotną kwestią przy doborze wyłączników silnika jest kontrola wrażliwości na zanik fazy i prąd zwarciowy, po jakim aparat jest nadal sprawny. Używane wyłączników silnika to jednakowoż inne zalety. Dzięki temu można ochronić nie tylko silnik, ale również stycznik opisany na . Dzięki dużej wytrzymałości na zwarcia nie musimy jeszcze mocniej zabezpieczać różnych torów napędowych. Dlatego również musimy nie zapominać o pozostawianiu wyłączników silnikowych przed stycznikiem.

W systemach, w których używana jest praca (zobacz badania wzorów przemysłowych) wielosilnikowa falownika polecane jest zastosowanie wyłączników silnika do zabezpieczania poszczególnych silników. Jesteśmy w stanie w tego typu sytuacji wykorzystać styki dodatkowe, które powiadamiają system sterowniczy o uwolnieniu zabezpieczenia, a ponadto idzie właściwą reakcję na pojawianie się błędu. Wiele firm ma w swojej ofercie zespoły napędowe (zobacz), jakie są wyposażone w wyłącznik silnikowy złączony ze stycznikiem. Tego typu więc element nazywany jest rozrusznikiem silnikowym.

Przeczytaj bez lęku ten udostępniony poniżej wpis. Prezentuje on podobną tematykę, więc z pewnością też będzie dla Ciebie warty poznania.

To wszystko sprawia, że tego rodzaju system lepiej działa i jest bardziej zabezpieczony.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*