
Przypuszczałoby się, że testera to całkiem spokojna profesja polegająca na spędzaniu dużej ilości czasu przed ekranem komputera i wpatrywaniu się czy pokaże się jakiś znak lub organizacja webinarów też nie. Profesja jedynie na pozór zdaje się być łatwa, bezstresowa. Tak naprawdę testerzy pracują w wielkim stresie i przeważnie pod naciskiem czasu. Mają świadomość, że są świadomi jakości wypróbowanych produktów.
Dodatkowo jest to praca w zespole, a co w konsekwencji od testera IT, oczekuje się predyspozycji do współdziałania z pozostałymi ludźmi, po to by otrzymywać znakomite efekty. Istotne jest posiadanie predyspozycji międzyludzkich, pozwalających na rozpoczęcie i podtrzymanie odpowiedniej komunikacji pomiędzy uczestnikami grupy a także testerami a planistami, w celu uzyskania jak najwyższych wyników.

Standardowe zajęcia testera polegają na walidacji oprogramowania, raportowaniu nieprawidłowości przy udziale różnych sposobów i procedur – zobacz tutaj. Każdy pracownik testujący przed rozpoczęciem swoich czynności sprawdzających powinien zaznajomić się z harmonogramem prac i wymaganiami dotyczącymi testowanego oprogramowania. Do tego niezbędna jest umiejętność analizy i prawidłowego opisywania zbadanych w programie wymagań.