Przeczytaj o historii central telefonicznych

Już w XVII w. ludzie zaczęli zdawać sobie sprawę z możliwości wysyłania głosu za pośrednictwem metalowego przewodu. Można tego dowieść w prosty sposób przy pomocy dwóch metalowych pojemników połączonych drutem.

MorphoSkins.pl - nowy wygląd telefonu
Napisane przez: MorphoSkins.pl
Podpatrzone na: MorphoSkins.pl
Pierwszy telefon, przypominający ten dzisiejszy, został wykonany w roku 1876 przez Aleksandra Bella. Podobnie jak dzisiejszy telefon stacjonarny, pierwotny wynalazek opierał się na elektromagnesie, który przetwarzał drgania cienkiej wykonanej z metalu membrany mikrofonu, wytwarzane pod wpływem fal dźwiękowych wytwarzanych przez mówiącego. Drugi elektromagnes odbierał i znów zamieniał w fale dźwiękowe drgania podobnej membrany umieszczonej w słuchawce, która na początku odłączona była od mikrofonu. W roku 1889 Amerykanin Almon Brown Strowger stworzył automatyczną centralę telefoniczną, która pierwotnie łączyła telefony, z których numer wybierano za pomocą trzech przycisków, oznaczających kolejno jedności, dziesiątki i setki. Po raz pierwszy telefon z tarczą do wybierania numerów został wykorzystany w 1896 roku, natomiast telefon z klawiaturą w 1963 roku.

czytaj: http://glinik-gorlice.com/thu-01072016-1426-158-2098410063.php

Sprawdź też

Telefon nie tylko do zabawy ale również ma wiele opcji

telefon komórkowy
Napisane przez: Microsiervos
Podpatrzone na: http://www.flickr.com
Wcześniej telefony służyły tylko do prowadzenia rozmów. Wraz ze wzrostem popularności aparatów komórkowych, producenci zaczęli dodawać nowe funkcje. Współcześnie wielu ludzi nie wyobraża sobie funkcjonowania bez dostępu do smartfona.


Teraz konieczność kontaktu na odległość zapanowała nad ludźmi, natomiast najzwyklejszy telefon stacjonarny ma zbyt wiele ograniczeń, aby zaspokoić potrzeby coraz więcej oczekujących użytkowników. Przyszło nam żyć w świecie, w którym podstawę „normalnego funkcjonowania” stanowi posiadanie chociaż jednego telefonu komórkowego. Co więcej sam aparat telefoniczny nie jest wykorzystywany już jedynie do porozumiewania sięz bliskimi, ale również jako źródło informacji oraz rozrywki. Nowe smartfony mają szybsze procesory niż ogólnie dostępne komputery pc sprzed kilkunastu lat, dają nieprzerwany dostęp do sieci internetowej i wszelkiego rodzaju multimediów. Na przeprowadzenie rozmowy z najbardziej dzikich i odległych rejonów świata pozwalają telefony satelitarne, które uzyskują połączenie wykorzystując krążące dookoła Ziemi sztuczne satelity.

Ciekawym rozwiązaniem, które z pewnością w niedługim czasie zastąpi telefony stacjonarne, są telefony ip (nazywane też telefonami VoIP), które w przeciwieństwie do prostych aparatów PSTN lub ISDN, nie są przyłączone do linii telefonicznej, tylko do sieci internetowej, natomiast połączenia odbywają się przy pomocy VoIP (ang. Voice over Internet Protocol, potocznie „telefonia internetowa”). Tego typu urządzenia umożliwiają prowadzenie dużo tańszych rozmów, często nawet darmowych, w ramach jednego operatora. Wyglądają one jak najzwyklejszy aparat telefoniczny wyposażony w słuchawkę, klawiaturę a czasami też wyświetlacz, jednak nie posiadają wyjścia do analogowej linii telefonicznej lub ISDN, lecz wyjście do Internetu, zazwyczaj najzwyklejsze, identyczne jak przy komputerze. Co ciekawe, aby używać tej technologii nie potrzebujemy PC. Niezbędny on będzie jedynie do skonfigurowania aparatu telefonicznego.

Dla potrzeb zazwyczaj marketingowych stworzone zostały systemy contact center , nazywane też programami call center, czyli zaawansowane platformy telekomunikacyjne wykorzystywane do profesjonalnej, wielokanałowej obsługi klienta, przy pomocy wielu kanałów komunikacji, takich jak: telefony, smartfony, mail, faks, Skype i tym podobne. Przykładem takiego programu może być Altar Contact Center.

zobacz: http://rzeczkolobrzeska.pl/k-534%2Cr-ogl%C4%85danie-telewizji-dzi%C4%99ki-programowi-jakie-mamy-mo%C5%BCliwo%C5%9Bci-zaoszcz%C4%99dzenia-pieni%C4%99dzy-i-czasu

Istotną kwestią w kontaktowaniu się na odległość są centrale telefoniczne czyli zespoły urządzeń wykorzystywanych do łączenia użytkowników sieci telekomunikacyjnych w czasie wymiany informacji jak przykładowo telefony bezprzewodowe czy urządzenia IP. Najnowocześniejszą spośród nich jest cyfrowa centrala telefoniczna, która zapewnia szybszy przesył oraz lepszą jakość dźwięku.
2017-07-10 14:31:01
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.